Veelgestelde vragen - FAQ
Overzicht veelgestelde vragen
Wat is jullie ophaalprocedure van Schiphol?
Wij verzoeken u vriendelijk om ons te bellen (tel. 020 33 13 318) of ons een berichtje te sturen (tel. 06 44 00 40 34) zodra u geland bent, nog voordat u bij de bagageband bent.
Wanneer u uw koffers heeft gehaald, zal de taxi standaard voorrijden bij vertrekhal 2 tegenover draaideur F op de buitenste rijbaan (zebrapad oversteken).
Onze chauffeur zal u bellen of een berichtje sturen (naar het nummer dat u tijdens de boeking heeft opgegeven). Zo kunt u de chauffeur gemakkelijk vinden.
Op het moment dat u contact heeft met onze chauffeur kunt u aangeven bij welke vertrekhal en draaideur u opgehaald wilt worden. De draaideuren bij de vertrekhal zijn geletterd van H t/m A. Draaideur H is de allereerste deur bij vertrekhal 1 en draaideur A is de allerlaatste bij vertrekhal 3. (Zie foto)
Wanneer u niets doorgeeft zal de chauffeur op u wachten bij draaideur F bij vertrekhal 2. Indien u uw chauffeur niet kunt vinden, kunt u altijd contact opnemen.
Mijn vlucht heeft vertraging of komt veel eerder aan, wat nu?
Dit is geen enkel probleem. Wij houden altijd uw vlucht in de gaten. Omdat u tijdens het reserveren uw vluchtnummer heeft opgegeven, kunnen wij precies zien wat de status van uw vlucht is. De chauffeur zal dus gewoon op tijd voor u klaar staan.
Ik krijg gasten uit het buitenland. Kunnen deze met een naambordje worden opgehaald bij het meeting point?
Dat kan uiteraard. Als u van onze meet & greet service gebruik wilt maken, geef dit dan altijd aan. Dit kan telefonisch, per mail of tijdens het online reserveren in het opmerkingenveld. Uw gasten kunnen ook bij de gate opgehaald worden. Indien u dit liever wilt, kunt u dit aangeven tijdens het reserveren.
De extra kosten van de meet & greet service zijn €15.
Heeft Elitetaxi een vast tarief voor ritten van en naar Schiphol?
Bij Elitetaxi proberen wij u altijd een voordelig tarief te geven. Wij hebben voor taxi ritten van en naar Schiphol vaste tarieven. De vaste tarieven kunt u hier vinden.
Ik heb een ander vluchtnummer gekregen in het buitenland, wat nu?
Als u een ander vluchtnummer heeft dan dat u tijdens het reserveren heeft opgegeven, dan is het belangrijk dat u dit zo snel mogelijk aan ons doorgeeft.
U kunt ons bellen, mailen of whatsappen.
Welke gegevens heb ik nodig bij een online reservering?
Wilt u een taxi online bestellen? Wij vragen dan van u het ophaaladres, het bestemmingsadres, de datum en het tijdstip waarop u de taxi nodig heeft, het aantal personen dat vervoert moet worden en het telefoonnummer waarop wij de passagiers kunnen bereiken in te voeren. U kunt hier een taxi reserveren.
Ik weet geen adresgegevens, kan ik dan een taxi bestellen?
Wanneer u via ons online reserveringsformulier een taxi bestellen, heeft u altijd een adres nodig.
Indien u telefonisch of per mail een taxi bestelt, kunt u ook de naam van het restaurant of sportclub opgeven.
Wij moeten onderweg nog meer mensen ophalen, kan dat?
Dat is geen enkel probleem. U dient dit tijdens het reserveren bij opmerkingen te plaatsen. Wij rekenen meestal €5 tot €15 per tussenstop afhankelijk van de afstand. U kunt ook een vrijblijvende offerte opvragen.
Hebben de taxi's een kinderzitje?
Nee, onze taxi’s hebben geen kinderzitjes. Taxi’s hebben hier vrijstelling voor, vastgesteld bij de wet. Meer informatie kunt u hier vinden.
Vindt u het toch prettiger als uw kind in een kinderzitje wordt vervoert? Neem dan zelf een zitje mee, de chauffeur plaatst die graag voor u.
Overigens kan het geen kwaad om het tijdens het reserveren te vermelden. Wij kunnen dan niet garanderen dat de chauffeur een kinderzitje heeft, maar de kans daarop zal aanzienlijk groter zijn.
Hoeveel personen mogen er meerijden in de taxi?
In een personenauto mogen maximaal 4 passagiers meerijden. Voor busjes geldt afhankelijk van het type bus en stoel-indeling, een maximum van 8 personen.
Helpt de chauffeur mij bij het in- en uitstappen en/of bij het in- en uitladen van mijn bagage?
Jazeker! Onze chauffeur helpt u graag bij in- en uitstappen indien nodig. Daarbij zal de chauffeur u ook altijd helpen met het in- en uitladen van de bagage.
Dat zijn één van de voordelen van het reizen met Elitetaxi.
Heeft de chauffeur een navigatiesysteem aan boord?
Ja, al onze chauffeurs hebben een navigatiesysteem in de taxi met actuele verkeersinformatie.
Kan ik met mijn creditcard betalen?
Als u online reserveert, is het mogelijk om na het reserveren te betalen met uw creditcard. U zult dan per mail de factuur met een betalingslink ontvangen.
Wilt u liever na de taxi rit betalen? Dan is dit ook mogelijk. U kunt bij onze chauffeur betalen met uw creditcard. Al onze chauffeurs accepteren zowel pin- als creditcard betalingen.
Kan ik met mijn pinpas betalen?
Dat kan zeker. Bestelt u online een taxi, dan kunt u achteraf betalen met iDeal. U zult dan per mail de factuur met een betalingslink ontvangen.
Wilt u liever na de taxi rit betalen? Dan is dit ook mogelijk. Al onze chauffeurs accepteren zowel pin- als creditcard betalingen.
Heeft de chauffeur wel voldoende wisselgeld bij zich in de taxi?
Jazeker, van al onze chauffeurs wordt verwacht dat zij voldoende wisselgeld bij zich hebben. Bestel uw taxi van tevoren, per mail, telefonisch of online en kies ervoor om vooraf te betalen. Zo bespaart u gedoe met wisselgeld.
Kan ik op rekening rijden?
Ja, dat kan zeker. Wilt u op rekening rijden? Bekijk de mogelijkheden op de pagina ‘Zakelijk vervoer‘.
Kan ik mijn fiets meenemen in de taxi?
Meestal niet, want fietsen beschadigen het interieur van de auto. U kunt dit wel altijd aan ons doorgeven. Wij zullen ons best doen om u te helpen.
Een fiets kunt u wel meenemen als die verpakt is in een doos.
Mag mijn huisdier mee in de taxi?
Meestal niet, maar wij zullen ons best voor u doen. Geef dit altijd door bij een bestelling dat u een huisdier mee wilt nemen en wij bekijken de mogelijkheden.